Skip to main content

Αλίκη Χαλικιά

Η Αλίκη Χαλικιά είναι φιλόλογος, ειδική παιδαγωγός και ιδρύτρια του καινοτόμου χώρου ειδικής μαθησιακής υποστήριξης παιδιών και εφήβων εὐlexia.

Σπούδασε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών από όπου έλαβε πτυχίο φιλολογίας και Master στην Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή από το ΠΜΣ ΘΕΠΑΕΕ-Ειδική Αγωγή.

Έχει εκπαιδευτεί στην διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών από το ΚΕΔΑΣΥ Β΄ Αθήνας, καθώς και στην πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά με αυτισμό από το κέντρο ημέρας ΕΘΜΑ, του Γ.Ν. Παίδων Αθηνών “Παν. και Αγλαΐας Κυριακού”.

Εξειδικεύτηκε στην διάγνωση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στα πανεπιστήμια Αθηνών, Μακεδονίας και Θεσσαλίας, καθώς και στην ΕΨΥΠΕ από όπου έλαβε επίσης πιστοποιητικά εξειδικευμένης κατάρτισης και χορήγησης σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων γλωσσικής και γνωστικής επάρκειας (ΛαΤω & Detroit). Επίσης είναι πιστοποιημένη αξιολογήτρια των σταθμισμένων εργαλείων προφορικού και γραπτού λόγου  ΔΑΔΑ και Λογόμετρο καθώς και άλλων δοκιμασιών. Τέλος, έχει εκπαιδευτεί στην εφαρμογή αποτελεσματικών προγραμμάτων παρέμβασης του προφορικού και γραπτού λόγου από τον International Dyslexia Association.

Έχει σημαντική εργασιακή εμπειρία στην διάγνωση και αποκατάσταση των μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε ποικίλα πλαίσια του ιδιωτικού και δημόσιου φορέα (σχολεία και ειδικές θεραπευτικές μονάδες)

Καταρτίζει εξατομικευμένα προγράμματα υποστήριξης παιδιών με γενικές και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, έχει αναπτύξει τεχνικές διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων για την υποστήριξη παιδιών Γυμνασίου και Λυκείου με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Πραγματοποιεί ομιλίες σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες και τις πρόσφατες εξελίξεις στον χώρο της ειδικής αγωγής.

Τέλος, ως επόπτρια, εκπαιδεύει νέους ειδικούς παιδαγωγούς στην εφαρμογή καλών πρακτικών και αποτελεσματικών προγραμμάτων παρέμβασης.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη γλωσσική ανάπτυξη, τη σχέση μεταξύ των δυσκολιών προφορικού και γραπτού λόγου και τις αποτελεσματικές παρεμβάσεις για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες..

Η έρευνά της για την δυσλεξία και την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή έχει παρουσιαστεί σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά συνέδρια (European Dyslexia Association, International Academy for Research in Learning Disabilities, Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία).

Από το 2017 είναι ενεργό μέλος της διεθνούς εκστρατείας ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή «RADLD campaign» https://radld.org/