Skip to main content

Ειδικά Προγράμματα - Masterclasses

Τα Masterclasses είναι εξειδικευμένα προγράμματα που στοχεύουν στη βελτίωση σημαντικών δεξιοτήτων, ενισχύοντας τη μάθηση και την έκφραση των μαθητών.

Αφορούν την ανάπτυξη και βελτίωση του προφορικού και γραπτού λόγου, την αναγνωστική κατανόηση και την ανάπτυξη στρατηγικών αυτορρύθμισης.

1. Διδακτικό πρόγραμμα ανάπτυξης και βελτίωσης του Λεξιλογίου

Επικοινωνία

Το εν λόγω πρόγραμμα έχει δομηθεί βάσει ερευνητικά τεκμηριωμένων μεθόδων διδασκαλίας του λεξιλογίου και σκοπό έχει να ενισχύσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες με Μαθησιακές Δυσκολίες τις γλωσσικές τους δεξιότητες τόσο σε προσληπτικό όσο και σε εκφραστικό επίπεδο.

Η ανάπτυξη του λεξιλογίου είναι βασικός παράγοντας ανάπτυξης δεξιοτήτων αναγνωστικής κατανόησης που είναι κρίσιμη για την σχολική επιτυχία. Για τον λόγο αυτό έχουμε δομήσει το πρόγραμμα στηριζόμενοι στα σχολικά εγχειρίδια κάθε τάξης του Δημοτικού σχολείου.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται για 1,5 ώρα κάθε εβδομάδα σε μικρές ομάδες μαθητών και μαθητριών.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εντάσσονται σε ομάδες ανάλογα με την τάξη φοίτησης και το γλωσσικό τους προφίλ. Για τον σκοπό αυτό πριν την έναρξη του προγράμματος αξιολογούνται ως προς τις προφορικές γλωσσικές δεξιότητες με σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία

2. Διδακτικά προγράμματα ανάπτυξης και βελτίωσης της αναγνωστικής κατανόησης και της γραπτής έκφρασης

Επικοινωνία

Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο ερευνητικά τεκμηριωμένο πρόγραμμα παρέμβασης για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες με στόχο την αντιμετώπιση των δυσκολιών αναγνωστικής κατανόησης και γραπτής έκφρασης.

Το πρόγραμμα αυτό εστιάζει στην αναγνωστική κατανόηση και γραπτή έκφραση αφηγηματικού κειμένου

Στηρίζεται στις αρχές της Άμεσης και Ρητής διδασκαλίας και δομείται βάσει των έξι σταδίων της διδακτικής μεθόδου SRSD.

To πρόγραμμα ολοκληρώνεται  σε 14 εβδομάδες με παρακολούθηση 2 ημέρες την εβδομάδα και διάρκεια 1 ώρα/ημέρα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εντάσσονται σε ομάδες των 3-4 ατόμων ανάλογα με το μαθησιακό τους προφίλ. Για το σκοπό αυτό αξιολογούνται με σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία (αναγνωστικές και γνωστικές δεξιότητες).

Το εν λόγω πρόγραμμα στηρίζεται επίσης στα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές διδασκαλίας της αναγνωστικής κατανόησης και της γραπτής έκφρασης για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες και όχι μόνο.

Δομείται στην βάση της άμεσης και σαφούς διδασκαλίας και ενσωματώνει τεχνικές ανάπτυξης γνωστικών, μεταγνωστικών δεξιοτήτων και τεχνικών αυτορρύθμισης.

Στόχος του προγράμματος είναι η εις βάθος κατανόηση της δομής των περιγραφικών και αφηγηματικών κειμένων, καθώς και η ανάπτυξη στρατηγικών και δεξιοτήτων του γραπτού περιγραφικού και αφηγηματικού λόγου.

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 10-14 εβδομάδων με παρακολούθηση 1 φορά την εβδομάδα, 1,5 ώρα/ημέρα.

Τα τμήματα είναι 2-4 ατόμων

Πριν την έναρξη του προγράμματος τα παιδιά εντάσσονται σε τμήματα ανάλογα με την τάξη φοίτησης και το γλωσσικό και γνωστικό τους προφίλ, όπως εξετάζεται με σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία.

Το πρόγραμμα αυτό σκοπό έχει να βελτιώσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες με Μαθησιακές Δυσκολίες τις δεξιότητες τους στην κατανόηση και ανάπτυξη του επιχειρηματολογικού λόγου.

Και το πρόγραμμα αυτό στηρίζεται σε ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τις αποτελεσματικές μεθόδους διδασκαλίας της αναγνωστικής κατανόησης και της γραπτής έκφρασης για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες (ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών και τεχνικών αυτορρύθμισης)

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 12 εβδομάδες με δίωρες συναντήσεις κάθε εβδομάδα

Τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εντάσσονται σε τμήματα με βάση την τάξη φοίτησης και το γλωσσικό και γνωστικό τους προφίλ, όπως αξιολογείται με σταθμισμένα ψυχομετρικά εργαλεία.

Το πρόγραμμα αυτό σκοπό έχει βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στα διάφορα κειμενικά είδη που εξετάζονται στο Λύκειο.

Μέσα από την άμεση και σαφή διδασκαλία οι μαθητές αναπτύσσουν στρατηγικές επεξεργασίας και εις βάθος κατανόησης των κειμένων. Επίσης, διδάσκονται τεχνικές και στρατηγικές ανάπτυξης δικών τους κειμένων με σκοπό να ανταποκριθούν με επιτυχία στις σχολικές απαιτήσεις αλλά και στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Το πρόγραμμα έχει δύο ξεκάθαρους στόχους:1. Να κατανοήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες την Δομή των κειμένων αυτών 2. Να είναι σε θέση να παράγουν δικά τους κείμενα ακολουθώντας συγκεκριμένες στρατηγικές και τεχνικές

Η διάρκεια του προγράμματος ποικίλει, ανάλογα με την δυναμική της κάθε ομάδας και τους ρυθμούς μάθησης (12-20 εβδομάδες)

3. Πρόγραμμα Ανάπτυξης Στρατηγικών Αυτορρύθμισης

Επικοινωνία

Το πρόγραμμα αυτό είναι ατομικό και αφορά στην ανάπτυξη στρατηγικών αυτορρύθμισης, μελέτης και διαχείρισης του χρόνου. Απευθύνεται σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ ή στοιχεία ΔΕΠ-Υ καθώς και σε παιδιά με Μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος το παιδί μαθαίνει να ρυθμίζει την συμπεριφορά του γύρω από την μελέτη και τον διαθέσιμο χρόνο.  Διδάσκεται τεχνικές οργάνωσης και αναπτύσσει γνωστικές και μεταγνωστικές δεξιότητες.

Το πρόγραμμα είναι αυστηρά ατομικό και διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή.

Τελικός στόχος του προγράμματος είναι να αυτονομηθεί ο μαθητής και η μαθήτρια με την σταδιακή απεμπλοκή των γονιών από την καθημερινή μελέτη, η βελτίωση της αυτοεκτίμησης και η καταπολέμηση του αισθήματος της ματαίωσης που χαρακτηρίζει τα παιδιά με δυσκολίες οργάνωσης και αυτορρύθμισης.

Στο πλαίσιο του προγράμματος οι γονείς λαμβάνουν συμβουλευτική και ψυχοεκπαίδευση από έγκριτους ειδικούς με ειδίκευση στην ΔΕΠ-Υ.